2012 m. gegužės 7 d., pirmadienis

95. Saving Private Ryan

Saving Private Ryan / Gelbstint eilinį Rajaną (1998)
Režisierius: Steven Spielberg
Vaidina: Tom HanksMatt Damon, Tom Sizemore, Edward Burns, Barry Pepper, Adam Goldberg, Vin Diesel, Giovanni Ribisi, Jeremy Davies ir kt.
Žanras: Veiksmo, Karinis, Drama
Trukmė: 168min

Vertinu: 4/4

Čia Spielbergas. Pamačius tokią pavardę jau galima tikėtis. Ir iš tikrųjų šis jo filmas pranoko mano lūkesčius.

Kaip čia yra, kad kokie penki paskutiniai filmai visi su maksimaliais įvertinimais. Gerai man čia pakliuvo, pradėjo sektis gal? Šio filmo gal dar ilgai nebūčiau pamačius, jei ne anonsas per TV. Peržiūrėjusi pusę nuėjau miegot, o šiandien baigiau. Kažin ar yra tokių, nemačiusių dar šio filmo? Man atrodo, kad tik aš tokia - vienintelis dinozauras.

Beveik trys valandos karo. Susišaudymų, beprasmių mirčių, kraujo, skausmo. Prieš filmą maniau, kad neištversiu. Niekad nesuprasdavau, kam kiti kuria tokius ilgus filmus? Tačiau šis kone pralekė. Ai, betgi aš per du sykius žiūrėjau, ką čia šneku. :)
Iš tiesų ta misija rasti Rajaną man atrodė neįvykdoma. Kaip tokiame chaose galima rasti žmogų? Juk viskas taip nepastovu, galbūt jis žuvęs, kažin kur pasimetęs. Tai vat, intriga čia buvo nemaža.

Captain Miller: It's like finding a needle in a stack of needles. 

Man galva neišneša, kaip reikėjo nufilmuoti tokias scenas. Jausmas toks, lyg ir pats būtum kovos lauke. Vaidyba, efektai, aplinka - viskas taip smulkmeniška, tobula ir atidirbta. 

Žiūrėjau ir matomi vaizdai man kėlė klausimą. Kokia viso to prasmė? Kam tos žudynės? Dėl kažkokių bepročių vos ne pramogos. Žmonės turėjo savo gyvenimus, tačiau buvo išplėšti ir įmesti į karo lauką. Galbūt kiti filmai apie karą manęs tiek nepaveikdavo, tačiau šis tikrai stiprus. Žiauru, kaip turėdavo toliau gyventi artimieji, vietoj grįžusios sūnaus/vyro/tėvo gavę atspausdintą laišką - ačiū, kad paaukojote savo šaliai žmogų.

Pabaiga man labai patiko. Tas vienintelis klausimas "Ar aš geras žmogus?" padėjo prasiveršt emocijoms laikytoms viso filmo metu.

Pažiūrėkit, jei dar nematėt, būtinai. 




Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...